torsdag 26 januari 2012

Torsdagstema

Så jag tänkte att jag skulle haka på torsdagstemat som denna veckan är hundar. Har om sanningen skall fram inte tecknat eller målat på år och dagar. Tror att jag målade min sista tavla när jag var 19, så döm mig inte för hårt. Men det lät lite roligt så jag kunde inte riktigt låta bli att åtminstone försöka, även om hundar inte hade varit mitt första val att teckna. Veckans svåra utmaning var att måla efter referensbild och publicera den tillsammans med det färdiga resultatet.
Tack syster för bilden på dig och fasters gamla hund. 

Originalet.

Utan färg.

Slutresultatet.

Hade från början inte tänkt att använda akvarell utan bara blyerts, därför blev pappret lite skrynkligt när jag la på färgen då jag valt fel papperstyp. Men men, ni ser ju vad det föreställer i alla fall, hoppas jag.

Ciao for now.

7 kommentarer: